Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό-επιμορφωτικό υλικό, το όποιο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητές/-τριες της ΣΤ΄ Δημοτικού Σχολείου, βασίζεται σε σαφή μεθοδολογία, τη Σχολική Διαμεσολάβηση, και προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες και τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά του εκάστοτε σχολικού περιβάλλοντος. Η Σχολική Διαμεσολάβηση είναι μία πρακτική ειρηνικής επίλυσης των σχολικών συγκρούσεων η οποία εφαρμόζεται με το διάλογο, την ενσυναίσθηση και την ενεργητική ακρόαση εντός του σχολικού πλαισίου. Μία ομάδα μαθητών/-τριών εκπαιδεύεται και λειτουργούν ως διαμεσολαβητές/-τριες ανάμεσα σε παιδιά που έχουν συγκρουστεί. Μέσα από βιωματικές ασκήσεις και διαδραστικά παιχνίδια θα γίνει προσέγγιση της επικοινωνίας δίχως βία, με σεβασμό, διάλογο και ενσυναίσθηση. Θα συντελεστεί η ενεργοποίηση της συνεργασίας, της ενεργητικής ακρόασης και της αποδοχής της διαφορετικότητας. Παράλληλα, θα αναπτυχθούν δεξιότητες αναγνώρισης και διαχείρισης περιστατικών ενδοσχολικής βίας, με στόχο την επίλυση συγκρούσεων με μη βίαιη επικοινωνία.
Ετικέτες: Δημοτικό Διαμεσολάβηση/Επίλυση Συγκρούσεων ΕθελοντισμόςΣχολική Διαμεσολάβηση: Πρόληψη και Επίλυση της σχολικής βίας
-
Σε μια ρώγα από σταφύλι
, Δημοτικό, Διαμεσολάβηση/Επίλυση Συγκρούσεων, Εργαστήρια δεξιοτήτων, Συμπερίληψη/Ενσυναίσθηση
Το παρόν πρόγραμμα, που απευθύνεται στους/στις μαθητές/-τριες όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου, επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της Φιλίας, δηλαδή...
-
Βουλή των Εφήβων: Βήματα Δημοκρατίας – Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή
, Ανθρώπινα Δικαιώματα, Εθελοντισμός, Εκπαιδευτικά Προγράμματα - Edugate, Λύκειο
Το «Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία» διοργανώνει σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας,...
-
Χρώματα της Καλοσύνης
, Δημοτικό, Εργαστήρια δεξιοτήτων, Νηπιαγωγείο, Συμπερίληψη/Ενσυναίσθηση
Το πρόγραμμα «Χρώματα της Καλοσύνης» απευθύνεται σε μαθητές/-τριες Νηπιαγωγείου και Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, Στ΄ Δημοτικού Σχολείου. Εναρμονίζεται...
-
Προχωρώντας Μπροστά
, Δημοτικό, Εργαστήρια δεξιοτήτων, Στερεότυπα Φύλου, Συμπερίληψη/Ενσυναίσθηση
Το πρόγραμμα που απευθύνεται σε μαθητές/-τριες, προάγει τον σεβασμό στον/στην άλλο/-η, τη διασφάλιση της αξιοπρέπειας κάθε ατόμου, την ελευθερία...
-
Σταματώ τις διακρίσεις – Αποδέχομαι τον «Άλλο». Από τις λογοτεχνικές αναπαραστάσεις στην πραγματική ζωή
, Δημοτικό, Εργαστήρια δεξιοτήτων, Συμπερίληψη/Ενσυναίσθηση
Απευθυνόμενο σε μαθητές/-τριες Γ΄ Δημοτικού Σχολείου, το πρόγραμμα στηρίζεται στην αξιοποίηση βιβλίων και δη εικονογραφημένων, καθώς αποτελούν πολυτροπικά δημιουργήματα....
-
Γνωρίζοντας τον εαυτό μου & τους άλλους με οδηγό τον “Μικρό Πρίγκιπα”
, Γυμνάσιο, Διαπροσωπικές Σχέσεις, Εργαστήρια δεξιοτήτων
Το πρόγραμμα, που απευθύνεται σε μαθητές/-τριες της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, εντάσσεται στις δράσεις ψυχο-κοινωνικής υποστήριξης και κοινωνικο-συναισθηματικής μάθησης,...
-
Ενσυναίσθηση και Σχολική Διαμεσολάβηση
, Γυμνάσιο, Δημοτικό, Διαμεσολάβηση/Επίλυση Συγκρούσεων, Εθελοντισμός, Εργαστήρια δεξιοτήτων
Το πρόγραμμα, απευθύνεται σε μαθητές/-τριες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και περιλαμβάνει πληροφορίες για τη διαμεσολάβηση, για την επίλυση...
-
Τα παιδιά σώζουν ζωές – Kids Save Lives
, Γυμνάσιο, Δημοτικό, Εθελοντισμός, Εργαστήρια δεξιοτήτων, Συμπερίληψη/Ενσυναίσθηση
Σκοπός του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές», που απευθύνεται σε μαθητές/-τριες Δ΄, Ε΄, Στ΄ Δημοτικού Σχολείου και Α΄,...
Ετικέτες
Ανθρώπινα Δικαιώματα (9) Γυμνάσιο (38) Δημοτικό (48) Διαδικτυακός Εκφοβισμός (4) Διαμεσολάβηση/Επίλυση Συγκρούσεων (11) Διαπροσωπικές Σχέσεις (14) Εθελοντισμός (9) Λύκειο (14) Νηπιαγωγείο (15) Στερεότυπα Φύλου (10) Συμπερίληψη/Ενσυναίσθηση (29) Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας (4) Ψυχική Ανθεκτικότητα/Ψυχική Υγεία (18)